شناسهٔ خبر: 179265 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان خبر داد؛

جابه‌جایی نزدیک به ۷۰۰ هزار مسافر در زنجان طی ۶ ماه گذشته

راهداری زنجان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان عنوان کرد: طی ۶ ماهه اول سال جاری، ۶۹۸ هزار و ۹۵۳ مسافر جابه‌جا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان زنجان، غلامرضا کرمی، معاون حمل و نقل این اداره کل از جابه‌جایی ۶۹۸ هزار و ۹۵۳ مسافر طی ۶ ماهه امسال خبر داد و گفت: در بررسی‌های صورت گرفته شاهد افزایش ۱۳ درصدی مسافر نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

وی با اشاره به اینکه طی ۶ ماهه سال جاری ۱۰۱ هزار ۲۳۸ سفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر انجام شده است، گفت: سهم ناوگان مینی‌بوسی با ۳۳۸ هزار و ۹۷۶ مسافر نشان از جابه‌جایی ۴۹ درصدی مسافر توسط این ناوگان دارد.

کرمی افزود: ۲۳۰ هزار و ۸۸۵ مسافر جهت انجام سفرهای خود از ناوگان اتوبوسی استفاده کرده‌اند که نسبت به سال قبل ۳۴ درصد کاهش داشته است.

وی درباره سهم ناوگان سواری از مسافران جابه‌جا شده گفت: ۱۳۲ هزار و ۷۸۰ مسافر توسط این ناوگان جابه‌جا شده‌اند که نسبت به سال گذشته ۰/۶ درصد کاهش داشته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: مسافران گرامی می‌توانند در صورت مشاهده تأخیر ناوگان مسافربری گزارشات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی اطلاع دهند.

وی در پایان افزود: تعداد رانندگان ناوگان عمومی حمل و نقل مسافری یک هزار و ۴۷۸ نفر، کل ناوگان ۱۰۹۲ دستگاه و ۳۷ شرکت مسافربری در این استان فعالیت می‌کنند.